Технічні вимоги до транспортних засобів

4. ОМОЛОГАЦІЯ

4.1 ОМОЛОГАЦІЯ

4.1.1 Технічна комісія УФА погоджує  моделі та придатність плавзасобів для використання під час змагань. Кожен плавзасіб, погоджений технічною комісією УФА, може використовуватись у змаганнях певного класу, відповідно до робочого об’єму циліндрів двигуна.

4.1.2 «Гідроцикл» є судном, в якому використовується двигун, вмонтований на борту судна, та  використовує водомет для перетворення енергії двигуна в кінетичну енергії судна. Він створений так, щоб особа, що керує плавзасобом, сиділа, стояла, або стояла навколішки в судні, але не всередині нього. Судно керується за допомогою повністю закритої керівної системи.

4.1.3 Федерація розділяє плавзасоби на три гоночні класи:SKI DIVISION, FREESTYLE ТА RUNABOUT.

4.1.4 Для того, щоб гідроцикл з двотактним двигуном був визнаний придатним для змагань у класі човнів Ski Division, його об’єм двигуна не має перевищувати 1 300 см3. Об’єм  у будь-яких плавзасобах Ski Division з чотиритактним двигуном з нагнітачем та турбонагнітачем не має перевищувати 1800 см3.

4.1.5 Для того, щоб гідроцикл з чотиритактним двигуном був визнаний придатним для змагань у класі Runabout, його об’єм двигуна не має перевищувати 2 000 см3. Максимальний об’єм для двотактового двигуна може бути не більше 1 300 см3.

4.2 SKI DIVISION

4.2.1 До плавзасобів Ski Division належать такі човни, на яких кермач стоїть і керує човном, та мають відповідати таким нормам:

1) суха вага не має бути менше ніж 114 кг;

2) загальна довжина судна не має бути більш ніж 266 см;

3) ширина корпусу повинна бути між 50 см та 77 см;

4) корпус має складатися не менш ніж з 15 % плавучих матеріалів;

5) плита водомета і сопло не мають виходити більш ніж 12,7 см від крайньої точки палуби;

6) забортна решітка водомета не має виступати більш ніж 12 мм від площини корпусу, де вона встановлюється.

4.2.2 Ski Division ділиться на три класи:SUPERSTOCK, LITES 2TтаOPEN.

4.2.3    ДО ЗМАГАНЬ У КЛАСІ SUPERSTOCK ДОПУСКАЮТЬСЯ ТАКІ СУДНА:
KAWASAKI SXR 1500 – у заводській комплектації (OEM), крім дозволених модифікацій (рульова колонка, руль, ручки, курок, імпелер, решітка, плита, задні спонсони, наклейки та коври).Заміна електронного блока керування заборонена але будь яке програмування не регламентуються. Модифікації стандартного електрообладнання заборонена крім встановлення кнопки та  електричної помпи для відкачки води.   
BENELLI HYDROSPACE  – max 750 cc, 4T.

BENELLI HYDROSPACE BULLET – max 750 cc, 4T.
ZAPATA 950 – max 960 cc, 2T.
KAWASAKI SXR – max 1200 cc, 2T.

KAWASAKI SXR BULLET  – max 1200 cc, 2T.
YAMAHA SJ – max 1200 cc, 2T.

4.2.4 ДО ЗМАГАНЬ У КЛАСІ LITES 2T ДОПУСКАЮТЬСЯ ТАКІ СУДНА:
KAWASKI SXR800 та YAMAHA SJ700.
Усі судна класу LITES 2T повинні бути в заводській комплектації (OEM), крім дозволених модифікацій правилами УФА. Будь-які інші зміни заборонені.

А САМЕ ТАКІ МОДИФІКАЦІЇ КОРПУСУ:

1. допускається ремонт корпусу, але так, щоб відремонтована площина не виступала більш ніж  2 мм від OEM;

2. допускається встановлення не більш чотирьох спонсонів, які мають бути не більш ніж 1 524 мм у довжину. Допускається заміна, модифікація, переміщення заводських спонсонів. Ширина судна із спонсонами у горизонтальній площині не повинна перевищувати ширину ОЕМ плюс 100 мм;

3. дозволяється заміна забортної решітки водомета, але решітка не має виступати більш ніж 12 мм від площини корпусу, де вона встановлюється;

4. дозволяється заміна плити водомета, але плита повинна мати таку саму ширину, що і ОЕМ плита, та довжину не більш ніж 100 мм від ОЕМ плити, та не має виходити більш ніж 12,7 см від крайньої точки палуби;

5. дозволяється заміна бампера, руля, колонки, курка, килима;

6. дозволяється встановлення помпи для відкачки води.

ДВИГУН 2Т:

1) допускається розточування циліндрів двигуна або заміна (Kawasaki SXR750, YAMAHA 760 64X11311-00-94/85). Розточування тіла циліндра заборонені. Компресія, вигляд купола, довжина юбки та матеріал поршнів повинен бути як в ОЕМ. Допускається збільшення чи зменшення ваги поршня, але не більш ніж 25 % від ваги ОЕМ;

2) допускається ремонт колінвала або заміна (Kawasaki HR4061, YAMAHA HR4003/WSM010-1025). Але довжина шатунів, шеєк та матеріал повинні бути як в ОЕМ. Допускається збільшення чи зменшення ваги колінвала, але не більш ніж 5 % від ваги ОЕМ;

3) допускається ремонт картера, але без зміни конфігурації;

4) не допускаються будь-які внутрішні полірування, шліфування та зміни корпусу двигуна;

5) допускається встановлення кільця в ОЕМ вихлоп;

6) систему охолодження можна змінювати (шланги, хомути, напрямок…). Не допускається збільшення вхідного отвору чи свердління допоміжного отвору/контуру; 

7) допускається заміна стартера, подушок двигуна; 

8) допускається відключення системи зміщування масла;

9) допускається заміна прокладок, підшипників, електричних дротів, шлангів. Але усі замінені запчастини повинні бути такого ж типу як ОЕМ. Прокладка головки повинна бути не товще ніж 1,55 мм та не тонше ніж 0,005 мм від ОЕМ. Прокладка циліндра повинна бути не товще ніж 0,8 мм;

10) допускається заміна гільз, але матеріал, профіль та тип має бути як у ОЕМ гільз;

11) зламані шпильки чи зірвані різьби можуть бути відновленні тільки  розміром як ОЕМ;

12) не допускається заміна болтів, гайок та іншого кріплення на титанові. Заміна можлива тільки на ОЕМ кріплення такого ж типу; 

13) допускається заміна жиклерів, голки та пружини голки. Допускається встановлення підкачки палива для холодного старту двигуна, встановлення повітряного фільтра. Заслінка підсосу може бути знята. Будь-які інші зміни карбюратора забороняються;

14) паливна система має бути повністю закритою. Не допускаються жодні протікання палива.  Будь-які зміни в паливній системі забороняються, дозволяється тільки встановлення допоміжного фільтра, кришки бака та обхід паливного крана;

15) допускається заміна батареї без зміни кріплення;

16) забороняється будь-які зміни в електричній системі. Дозволяється лише зміна електричного блока, але усе з’єднання повинні бути ОЕМ. Забороняється встановлення будь-яких допоміжних датчиків. Дозволяється відключення ОЕМ датчика температури;

17) зміна кута випередження запалювання дозволяється лише поворотом плити кріплення;

18) дозволяється встановлення будь-яких свіч запалювання.

ВОДОМЕТ:

1)  допускається зміна чи модифікація імпелера, без зміни діаметра;

2)  допускається зміна чи модифікація втулок водомета, без зміни діаметра;

3)  будь-які модифікації корпусу водомета заборонені, в  тому числі встановлення сопла, конуса або інших систем, поліровка, піскоструй та інше.

4.2.5    У OPENкласі можуть брати участь двотактні судна, якщо об’єм двигуна сягає не більше 1 300 см3 та з чотиритактним двигуном з нагнітачем та турбонагнітачем не має перевищувати 1 800 см3.  Допускаються будь-які зміни, але усі зміни в судні мають бути безпечними, не погрожувати життю. Судно допускається до змагань лише при схваленні його Головним суддею та технічним директором.

4.2.6    Рівень шуму не має перевищувати 86 децибелів на 25 м.

4.2.7    Паливо для двигуна має відповідати всім стандартам.

ДОПУСК ДО ПЕРЕГОНІВ ДАЄ ТЕХНІЧНИЙ ДИРЕКТОР АБО ГОЛОВНИЙ СУДДЯ НА ТЕХНІЧНІЙ КОМІСІЇ.

4.3.1 RUNABOUT

4.3.2 До класу RUNABOUT входять ті, в яких вміщається декілька людей і де є сидіння. Поділяється на три  класи: OPEN, LIMITED та SPARK.

4.3.3  До змагань у класі LIMITED допускаються судна чотиритактні без доробок та турбонагнітача об’ємом до 1 800 см3 (дозволяється встановлення спонсонів, руля, водометної плити, забортної решітки водомета та модифікація водомета без зміни корпусу водомета). Допускаються двотактні з доробками об’ємом  до 1 300 см3. Допуск до перегонів дає технічний або Головний суддя на технічній комісії.

4.3.4 У OPEN класі можуть брати участь судна із чотиритактними двигунам, якщо об’єм сягає не більше 2 000 см3; двотактні з об’ємом до 1 300 см3. Допускаються будь-які зміни, але всі зміни в судні мають бути безпечними, не погрожувати життю. Судно допускається до змагань лише при схваленні його Головним суддею та технічним директором.

4.3.5 До змагань у класі SPARK допускаються судна на платформі SEA-DOO SPARK та YAMAHA EX без доробок та турбонагнітача у заводській комплектації (ОЕМ). Дозволяється встановлення спонсонів, руля, водометної плити, забортної решітки водомета, повітряного фільтра та модифікація водомета без зміни корпусу водомета. Допуск до перегонів дає технічний або Головний суддя на технічній комісії.

4.3.6 Рівень шуму не має перевищувати 86 децибелів на 25 м.

4.3.7 Паливо для двигуна має відповідати всім стандартам.

4.4 ЗМАГАННЯ У ФРІСТАЙЛІ

4.4.1 До плавзасобів FREESTYLE входять  човни, на яких кермач стоїть і керує човном за допомогою обертового керма.

4.4.2 FREESTYLEділиться на два класи: AMATEUR FREESTYLE та PRO FREESTYLE.

4.4.3    До змагань у класіAMATEUR FREESTYLEдопускаються судна з об’ємом двигуна до 1 200 см3 з ОЕМ корпусом, або судна з об’ємом двигуна до 900 см3 з Aftermarket корпусом. Допуск до перегонів дає технічний директор або Головний суддя на технічній комісії.

4.4.4 До змагань у класіPRO FREESTYLEдопускаються судна об’ємом двигуна до 1 400 см3. Дозволяється будь-які зміни мотора чи корпусу. Допуск до перегонів дає технічний директор або Головний суддя на технічній комісії.

4.4.5 Паливо для двигуна має відповідати всім стандартам.

5. ТЕХНІЧНИЙ ОГЛЯД

5.1 ТЕХНІЧНИЙ ОГЛЯД ПЕРЕД ПОЧАТКОМ ЗМАГАНЬ

5.1.1 Будь-яка заявка на участь у змаганнях  підлягає інспекції  за вимогою Головного судді та технічного директора. До обов’язку учасника входить представити своє обладнання технічному директорові у відповідний день для технічного огляду.

5.1.2 Технічний огляд перед змаганнями є обов'язковим для всіх видів змагань. Технічний огляд перед змаганнями підтверджує, що це судно відповідає вимогам цього класу. Вся екіпіровка учасника, в тому числі шолом, чека та інше, повинні пройти технічний огляд.

5.1.3 Технічний директор може заборонити участь у змаганні судна, яке не відповідає технічним вимогам Федерації.

5.1.4. Технічний директор може застосовувати пломбування двигунів та інших частин гідроцикла. Відповідальність за збереження пломби несе учасник.

5.1.5 Всі судна, які призначені для участі в змаганнях у санкціонованих заходах Федерації, повинні бути перевірені згідно з відповідними правилами, а саме:

Захисне обладнання пілота:

• рятувальний жилет та захист спини, для класуRUNABOUTобов’язково захист ніг;

• шолом, який покриває повністю всю голову (виняток: шолом не є обов'язковим для учасників дисципліни «Freestyle»);

• взуття, рукавиці та окуляри.

Корпус і палуба:

• загальна інспекція, для перевірки наявності тріщин або пошкоджень;

• огляд корпусу для перевірки наявності предметів, які можуть бути небезпечними;

• номери та фон мають бути розбірливими та відповідати стандарту Федерації;

•  гнучка буксирна петля має бути прикріплена до носу судна;

• буксирні гачки, що виходять за межі площини корпусу, мають бути видалені;

• дросельний важіль має працювати вільно;

• чека має вільно від’єднуватися та глушити двигун.

Моторний відсік:

• хомути шлангів повинні бути надійними;

• акумулятор  повинен бути закріпленим;

• вихлоп повинен бути надійним;

• паливний бак повинен бути безпечним;

• карбюратор та паливна система не мають протікати, всі паливні шланги повинні бути захищені.

5.1.6 Логотип Федерації та емблеми спонсора повинні бути зображені на транспортних засобах та одязі учасника під час кожної події, як це визначається положенням змагань.

5.2  ТЕХНІЧНИЙ ОГЛЯД ПІД ЧАС ТА ПІСЛЯ ЗАВЕРШЕННЯ ЗМАГАНЬ

5.2.1  Пропонована процедура технічної інспекції полягає в тому, щоб вилучати та інспектувати перші три судна в кожному класі. А втім, рішення про фактичне число суден, які мають бути інспектовані, приймає Головний суддя та технічний директор.

5.2.2  Технічний директор залишає за собою право перевірити будь-яку частину  судна учасника в будь-якому класі та в будь-який час. І учасник, який відмовляється від технічної перевірки судна, може бути покараний за рішенням Головного судді недопуском до старту або виключенням зі змагань.

5.2.3 Перевірене судно може бути повністю розібраним  інспекційною групою.

5.2.4 Пілот або механік  пілота є єдиними особами, які можуть перебувати разом з човном на території, де проходить технічний огляд. Учасник може дозволити іншому механіку зайняти місце свого механіка.

Реклама

Реклама

Наші партнери

© 2012-2021 Українська Федерація аквабайку

Силки
https://www.facebook.com/UkrainianJetSkiFederation/
https://www.youtube.com/channel/UCA3WUWGhFN0qzR0xfPu5vPg
https://twitter.com/aquabikeinua
https://www.facebook.com/UkrainianJetSkiFederation/4